sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Kirjaostoksia ja muuta höpinää

Vaikka kovasti yritän olla ostamatta kirjoja, päädyin poikkeuksellisesti tilamaan Adlibriksestä muutaman.  Kunhan kerron taustaa, olette varmasti samaa mieltä, että saan palkita itseäni ihan syystä.
Väinö Linna - Tuntematon sotilas, Kristiina Hanhirova - Rakkautta, rukouksia ja rauhoittavia, Nicolas Barreau - Rakkausromaanin reseptit ja Veera Nieminen - Avioliittosimulaattori, ja juu lauantai eli  karkkipäiväni Kismet MINULLE!

Minulla on ollut pahe jota inhosin ja häpesin,  eli tupakoin vuosikausia.  En ole koskaan polttanut  paljon, mutta yhtä kaikki olin henkisesti täysin koukussa. Nyt kun olen joutunut olemaan pitkään sairauslomalla ja on ottanut päähän ajoittain tosi rankasti, myös sauhuttelu lisääntyi. Kunnes päätin toisin. Vaikka olen hyvin skeptinen hypnoosin  suhteen, niin minulta loppui tupakointi Sami Minkkisen videon kuunteluun. Minulle on ihan sama miksi homma toimi, kunhan se toimii. Nyt haluan kuitenkin korostaa, että ei tuo mikään ihmelääke ole, itse pitää haluta olla polttamatta, mutta jotenkin se vain helpotti tai antoi mahdollisuuden valita poltanko vai en. Vaikea selittää, mutta aiemminkin lopettamista kokeilleena kokemus oli hyvin erilainen. Nyt olen ollut kuukauden polttamatta ja ylpeä itsestäni, haluan jatkaa näin. 

Kirjaostoksista vielä. Teen hankintoja nykyään tosi vähän, lähinnä ostan jotain käden taitoihin tms. liittyviä kirjoja. Muuten käytän loistavia kirjastopalveluita. Omien vanhojen kirjojen suhteen minun täytyy kyllä tehdä jotain. Otan tämän vuoden tavoitteeksi lukea myös omia vanhoja kirjoja ja laittaa sen jälkeen osan kiertoon. Mielenkiinnolla odotan, miltä tuntuu lukea esimerkiksi Robin Cookia tai Sidney Sheldonia näin kahdenkymmenen vuoden jälkeen??  Tai miltä kuulostaa teinivuosien "tietokirja" Ufojen kosminen viesti. Hmmm.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!